Onsdag kväll i väntan på maten

Här paserar tiden i rusande fart. Upplevelse på upplevelse matas in och jag försöker supa in så mycket frankrike som möjligt. Språket går bättre och jag börjar kunna förstå vad folk säger när de pratar till mig, om de pratar långsamt vill säga. Men det kommer... kollade tex på Harry Potter dubbad till franska här om dagen och tänkte att "kul det är att lära sig språk när man får kolla på film samtidigt". Nu vet jag till exempel att trollstav är baguette maguice på franska :)
Lite bilder från förra veckans äventyr.

Här på en marknad i Marseille. Det ni ser är ett typiskt olivstånd där de säljer suupergoda oliv-/soltorkade tomater röror. Perfekt att gå förbi när man är lite hungrig. Man får nämligen alltid ett samprov :)
Tur till Cassis med klassen för bad i medelhavet.
Högst upp på ett berg efter ett dopp. Ca 23g i vattnet men dock en del brännmaneter.
Min första klätterdag. Här ser ni Jennifer som inspirerade mig till att börja klättra. Riktigt kul var det och jag är redan taggad på nästa helg.
Första klättertagen, här kommer le Suédois.
Möra i kroppen efter en heldag i bergen går vi ner till bilarna i solnedgången.
Efteråt väntades en cola och en pizza slice.
A biento!

Kommentarer
Postat av: johanna

Åh wow det ser ju ashäftigt ut! Kul att du testar så många nya saker! Jag vill verkligen höra mer om allt. Det vore kul att skypa nån gång snart! Kan du nästa vecka eller hur ser det ut? Fortsätt med dina äventyr och ta hand om dig. Stor kram! /johanna

2011-09-23 @ 23:38:22
Postat av: Håkan

Hallå där! Va kul att du klättrar!! Samuel ska börja klättra på Onsdagar tror vi. Du får berätta hur det är att göra det 'in the nature'

2011-09-25 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0