Nutella eller gröt?

Redan onsdag andra veckan. Var försvinner tiden?
Idag började skolan som vanligt vid 9 och gick fram till 12.30. Rätt korta dagar, men det är tänkt att man ska plugga på egen hand samt ägna sig åt olika aktiviteter på eftermiddagarn för att lättare komma in i språket.
Lärarna är fantastiska och väldigt pedagogiska. Jag känner att jag lär mig mer och mer hela tiden.
Vid lunch blir det ofta att jag går och köper en baguette och frukt. Det finns i princip ett bageri och en frukt-/lite smått och gott-affär på varje gata. Rätt franskt, eller hur?
Dessutom åt jag rostad baguett med nutella på till frukost!! Vad har hänt? Haha.. Hade jag varit hemma hade det bestämt varit mer rejälare grejer som gröt eller fil med musli. Det är intressant hur saker kan förändras.
Nu när jag är här så har jag bestämt mig för att verklig testa på den franska kulturen. Känns gött än så länge :)
I söndags var vi på tur till Les Gorges du Verdon. En ravin där det rinner klarblått vatten igenom. Väldigt fint och vi passade på att ta oss ett dopp. typiskt nog började det ösregna men vi kunde värma oss i det 23-24 gradiga vattnet :)

Kommentarer
Postat av: jonatan

Go Nutella :D Låter riktigt bra och härligt med pedagogiska lärare.

2011-09-08 @ 05:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0